Thursday, February 7, 2013

Bercuti di Cameron Highland...





Anda kenal ini buah apa? hik..hik.. kalau x kenal pi cari kat pakcik google......

Sebenarnya percutian aku pada kali ini dah lama aku request kat hubby, baru-baru nie dia terbuka pintu hati nak bercuti kat Cameron Highlands.... mula2 ingatkan nak gi berdua jea ngan hubby tp bla dok pikir balik macam boring plak kat sana kan so cuba tanya ngan sepupu nak join x akhirnya kita org gi berempat....

Perjalanan dari Bukit Beruntung ke Cameron Hughland berjalan lancar, naik ke Cameron kali nie hubby ikut jalan tapah, mak aiii jalannya seriau tau aku nie boleh dikategori gayat bila bertembung ngan lori yang bawa mcm harem jea kecut perut nie....

Persingahan kami yang pertama adalah di Boh Tea Garden & Teh Centre, Konon-konon nak tangkap gambar view cantik punya x sangka plak aku yg kita org kena mendaki mak iiii loteh den nak mendakinya dah arr den ada lolah sampai banyak kali juga arr berhenti ambil pernafasan tp dengan berkat kesabaran akhirnya sampai juga aku kat atas... so lepas nie layan jealah gambar yg aku upload nie hu..hu...

 Bukti disini yang dimana aku berpossing jap sebenarnya aku sedang ambil nafas nie hu..hu.







tenang jea tengok view yang cantik mcm di atas kan???

Mat2 poyo, matiklah gambar syok sendiri ....

Ok selepas penat mendaki apa lagi kita org plak lepak kat cafe yang tersedia di sana, fokus aku kalo dtg cameron memang nak cuba mkn scone akhirnya tercapai gak...

tengok gambar nie teringat-ingat keenakkan scone ngan tart Strawbery tue nyummmy.....

tengok tue mak jemah menikmati makanan hu..hu...

Tempat persinggahan kami yang ke-2 adalah di Ladang Teh Boh Sg. Palas, aku memang teringin sangat nak ke sini sebabnya view dia lg cantik kut dari tempat yang aku pegi mula2 td tp YA ALLAH kali nie kami berempat still lagi kena mendaki untuk ke atas, memang x bleh blah arr baru jea rasa penat nak hilang rupa2nya kat sini lagi mencabar ketahanan aku sabar jealah....

puas hati dpt bergambar kat sini



     walahwehhh view kat sini lagi aku suka menghayatinya mcm dah x nak turun jea kat bawah...





Model x berbayar permintaan dari en.Hubby, layankan jealah en.hubby bukan selalu dpt bergambar kat tempat yang cantik mcm nie....


Korang jgn pelik kat sini aku mkn lg hik..hik.. tart strawbery tue bagi aku rasa dia ok cuma scone dia plak x brp sedap, better scone yg aku bgtau kat atas td....

Habis jea kita org menikmati minuman petang kaedahnya kami terus ke tempat penginapan kami di Tanah Rata iaitu Century Pines Resort, ok gak tempat penginapan kami kali nie aku ngan suami puas hati juga arr sampai my hubby kata lain kali kalo gi lg Cameron nie dia nak menginap lg disini...

nielah bilik kita di Cenury Pines resort, ok puas hati bilik pon besar...

bahagian hadapan dr bilik kami...


posing gedik sebelum nak gi breakfast....
Setelah kami check inn di Hotel, masing2 ambil peluang merehatkan diri di bilik masing2 yealah masing2 kepenatan mendaki, aku plak elok2 jea sampai hotel kaki nie plak buat hal hanya tuhan jea yang tahu mcm mana sakit yang aku rasa nie bahana mendaki punya pasal...

Malam tue kami berempat keluar untuk ke Pasar Malam di Brinchang, half way jea aku berjalan-jalan terpaksa patah balik ke kereta sebabnya kaki aku sakit sangat sampai aku rasa mcm nak soh laki aku dukong aku ke kerata (matiklah laki aku nak dokong aku kang x pasal2 plak dia yang sakit pinggang hi..hi...)

aktiviti si isteri di pagi hari menSPAkan diri....

 Anyway cousin aku nie teringin nak memanjakan diri kat SPA di Hotel nie, so apa lagi kami pon menrewardkan diri sendiri dengan mengambil pakej untuk mengurut satu badan dan juga bahagian kaki, walaweh terbaik arr urutan disini memang terasa kenikmatannya walaupun ada juga bahagian2 yang diurut sakit....

fuhhhh penat rasenya nak menghabis entry kali nie, nie pon aku ambil mase 2 hari utk mencari ilham untuk menaip cerita bercuti di CAMERON....

dapnya strawbery coklat nie.....  







BYE..BYE.. CAMERON HIGHLANDS NANTI ADA ONGKOS KAMI KEMBALI LG...


Kami berempat check out dr hotel dalam pkl 12.30 tengahari betul2 menikmati rehat yg ckp disini, bershopping di Pasar Pagi, xder gambar yang diambil kerana nak fokus untuk membeli dan belah hu..hu..
Perjalanan balik berjalan lancar kali nie en.suami ku mencuba jalan simpang pulai plak, oklah jalan dia better dr jalan Tapah, keta x banyak, jalan pon besar xderlah aku seriau tiap kali bertembung dengan keta @pun lori..... Kami sampai di Home Sweet Home dalam pkl 9.30 malam....

Habis sudah entry aku pada kali ini..... cowwww jap lg nie nak citer lepak2 ngan adik-beradik plak ta..ta..ta...

 







No comments:

Post a Comment