Friday, July 27, 2012

MENU2 YANG PENAH AKU MASAK DI BULAN RAMADHAN....






Makanan yang aku masak pada sahur pertama, suami aku nie jenis yang x makan ikan tp ikan bilis dia makan plak... Aku masak sayur bendi ngan telur pastue buat sambal ikan bilis, fuhhhh alhamdulilah kenyang sahur aku hari pertama.....

kacang panjang ngan suhun (sayur kegemaranku)

Ayam Sambal   

 Nie pulak menu pada hari pertama berbuka, ala aku masak yang simple2 jea lagipun yang makan nasi aku ngan adik laki aku jea my hubby sayang dia plak berbuka makan kueh jea katenya x lalu nak makan yang berat2..... Nie nak bgtau aku kalau masak kat rumah memang xder masuknya masakan yang bersantan bagai nie laki aku ngan adik aku x suka, yealah wat penat masak kan kalau xder org nak makan....

kueh tiaw kerang..  
Nie nak bgtau bukan nak masuk bakul angkat sendiri tp kenyataannya kueh tiaw kalau aku yang masak memang menjadi kegemaran ramai org, ramai org tue maksudnya adik-beradik aku sudash tentu, pas tue saudara-mara aku, Suami aku plak memang suker dengan kueh tiaw aku nie yealah mase mula2 dia datang nak jumpa ngan ayah aku kat rumah menu nielah jadi santapan dia ngan mak mentua aku waktu tue.... Aku plak memang suka mengoreng kueh tiaw nie dah jadi satu kemestian dalam sebulan mesti adalah kueh tiaw nie dijadikan makanan kat rumah aku...

JAP-JAP ADER LAGI YANG AKU NAK TUNJUK KAT KORANG...

^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^


Haruslah ader gambar tuah tanah untuk tatapan pembaca, oklah korang itu jealah yang bleh aku coretkan buat mase nie nanti bila mood rajin aku datang balik aku akan update citer2 yang baik punya... Disini aku x ketinggalan juga mengucapkan SELAMAT MENYAMBUT RAMADAHAN moga ramadhan pada kali nie diberkati oleh ALLAH S.W.T. hendaknya AMIN....

 




 

No comments:

Post a Comment